Min energi

Som alltid så svischade helgen förbi. Men jag hann ändå med en hel del när jag tänker efter.
Det var skönt att vara hemma. Det är det jämt. Jag gillar hemma.

Fredagen rymde ikeabesök där jag äntligen införskaffade mycket nödvändigt, ett mormorbesök och en härlig hemmakväll med massa god mat.
Lördagen fyllde jag med ytterligare ett ikeabesök (ett kort ett). En tripp till stan. Lunch med Soffi o Johanna. Middag. Vin. Lite tv. Babbel och skratt. Brända Bocken. Goya.  
Söndagen skjutsade mina änglaföräldrar mig till Stockholm med alla nya möbler.

Helgen var bra. Jag fick umgås med fina vänner, mysa med min goa mamma o pappa & bli gödd med godsaker. Sen så fick jag träffa Stjärnan en kortis. Det var roligt. Han är söt.

Jo, jag är stolt över mig själv. För jag är händig och kan fixa mycket själv. Det tycker jag är bra. Igår kväll skruvade jag ihop en stor byrå med en jädra massa tillbehör, småskruvar, plock och don. Och det tog sin lilla stund, men oj vad glad jag var när den var färdig! Jag höll på att börja gråta ett tag för jag trodde det saknades en del av byrån! Så jag gick runt i cirklar en stund och snyftade lite smått och funderade över hur jag nu skulle göra. Men så kollade jag extra noga och så hittade jag den! Hurra!

Nu har jag placerat ut min byrå på ett bra ställe och lagt min nya filt och min nya kudde i soffan. Plötsligt kändes det ganska ombonat.




Till något helt annat. Bara som en parentes. Jag gillar inte arrogans och nonchalans. Det tycker jag är svinigt och jag vill inte ödsla mer energi på människor som utövar sånt trams! Det stjäl dyrbar kraft från mig och jag ger blanka fan i dom allihop om det fortsätter!

Kommentarer
Postat av: ellen

arrogans och nonchalans-people kan dra!

2007-02-12 @ 17:12:10
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: ellen

du är oxå snäll :)

2007-02-12 @ 17:54:32
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0