Jag fortsätter så

Jag har nyss registrerat mig... Så det blev skola & inget vikariat trots allt. Jag tycker det känns bra. Och jag har börjat med att vara duktig, för jag har redan läst ut en av kursböckerna o börjat på en andra. Vad lycklig jag blir när jag faktiskt kan vara så bra!

I torsdags firade jag och Kajsa lite mer ordentligt och käkade kina på kvällen. Mumsigt! Sen blev vi skitmätta, men köpte lite gott som vi tog hem till mig. Te, gott och mycket prat. Vi är bra på det, att prata. Vi pratar massor. Det spårade nästan ur och blev jättedjupt. Men det tycker jag är roligt, spännande och fint. 

I fredags hängde jag med Tove. Vi drack popcorn och åt te. Fast tvärtom. Jag har roligt med Tove och det är synd att vi ses så sällan. Hon klippte mitt hår och det blev bra.

I lördags kom min kära mamma & pappa. Vi åt lunch på ett Indiskt hak i mitt hood och sen fick jag hjälp med att äntligen få upp duschdraperistången. Senare åkte vi och brorsan till syster och hennes familj. Vi  hängde där & passade sötHilda medan syster och Einar gick på middag. Egentligen skulle jag och brorsan åkt hem senare, men det blev ett jädra snöoväder nästan och lite småjobbigt att ge sig ut, så det blev tattarnatt istället. Hela familjen på ett hopplock av sovdon i vardagsrummet.

Igår var jag trött efter en natt med många vrid och vänd. Men sen träffade jag min kompis Martin som har blivit polis i Umeå och flyttat till Stockholm. Det var trevligt, för han är snäll och rolig.

Nu ska jag få bananenergi och sedan kanske försöka börja lite smått med en uppgift som så småningom ska vara gjord. För mitt nya jag är att ha framförhållning och vara seriös.

Kommentarer
Postat av: ellen

kolla mitt senaste inlägg kenta!

2007-01-23 @ 10:52:06
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0