Sömnlös in Stockolm

Nu har jag blivit förkyld! Fan det var ju inte meningen alls... Det har jag inte tid med. Men jag blev det i natt, jag kände det i ena näsborren. Fryser gör jag nåt gräsligt med. Jag tror det kom sig av att jag traskade hem från skolan igår, i massor med minusgrader och höll på att förfrysa alla organ. Särskilt det största av dem - huden. Jädrar vad det nöp!

Och så är jag trött. För jag kunde bara inte sova. Har haft svårt att sova de senaste nätterna och det tycker jag inte riktigt om.
Jag gick upp halv sex för jag skulle dricka lite varmt. Dessförinnan låg jag och nynnade på Robban Brobergs:

Vi ska faktiskt ut i dag, mitt lilla fejs och ja'.
Alla dubbelhakorna, näsan och kinderna.
Munnen här och håret där, ögon och öron, jaa!
Vi ska faktiskt ut i dag, mitt lilla fejs och ja'.

Titta på mitt bleka fejs, titta på min lugg va.
Bäst jag smetar på nåt grejs - creme och ögonskugga.
Tiden far och blir för lång, nu får jag va rask,
om jag skaaa bli klar nån gång, med min ansiktsmask.

Så sjöng jag den några gånger tills jag fastnade på "tiden far och blir för lång, nu får jag va rask"
Blir det rätt att säga så? Att tiden blir för lång och att man då måste va rask. För om tiden blir lång, då har man ju mycket tid på sig. Och då behöver man ju inte skynda sig... Borde han inte sjunga "Tiden far och blir för kort, nu får jag va rask"?
Hur som helst så blev det ett huvudbry för mig och gjorde det inte mycket lättare att somna.

Hej så länge


Kommentarer
Postat av: mats

jasså du träffade kalle. va kul. är det någon annan av alla som du har kontakt med fortfarande? skönt att du har börjat "trivas" med studierna :). annars vore det ju lite trisst när du ändå har valt att studera. jag tror att allt e personligt. jag har aldrig tidigare kännt behov av att studera vidare. föränn nu kanske, när jag har jobb och inte tid :. men så är det. när är du hemma i gävle nästa gång då tro?

2007-01-23 @ 20:16:07
Postat av: rolf

haha. du är rolig. jag tycker också det borde sjungas tiden far och blir för kort.

jo. appropå gävle. Jag kommer förmodligen bara kunna vara där fredag kväll till söndag dag typ så jag är inte säker att jag hinner hitta på nåt då. för liksom jag slutar skolan typ 16 här på fredag så jag kanske kan åka tidigast 17 och då är jag inte hemma förrän kanske 23 på kvällen och på lördag är det melodifestivalgrejen och så vill jag hinna mysa med familjen och på söndagen måste jag åka hem igen. så. jag kan nog säga ganska säkert att jag inte kommer hinna träffas då. tråkigt men sant.

men kom och hälsa på mig i växjö för fan! det är aldrig nån som hälsar på mig här. den enda som har varit här är mamma en gång och pappa och karin när dom kom med möbler. jag vill också ha besööök ju!

kram.

2007-01-24 @ 15:12:37
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: ellen igen

hahaha . du är rolig. alltså kommentaren på min blogg. Kram

2007-01-25 @ 16:57:45
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: ellen igeeeen

klart jag ska lära dig lite funkmoves sen girl! men du å jag är ju redan så funky så folk smäller aaav!

2007-01-25 @ 16:59:27
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Hanky

Haha, nä, jag ska inte överge bloggen! Förstår mig inte på det där myspace...måste bara få internet så jag kna börja uppdatera mer!
Kram på dig

2007-01-25 @ 18:11:48
URL: http://www.hanky.blogg.se
Postat av: ellen

Hello my dear old friend, where are you holding house?

Saknar dig.

Lyssnade på "jag vill bara bara hata dig jag vill bara bara älska dig jag vill bara bara dricka varm choklaaaad" i fredags. Alltså snook - såpbubblor. Hade totalt glömt bort den låten men GISSA om jag fick minnen! Åhhhh! Vi älskade ju den låten Linn! And still do.

KRAM!

2007-01-30 @ 11:43:39
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0