Summering

Jag är så lycklig över att jag faktiskt hann med en heldag med Älgen och fick skratta sådär hjärtligt några gånger innan vi åter skiljs för några veckor.
Först en yr sväng på stan i ett försök att föra en uppdaterande konversation samtidigt som vi lunkar lite läckert i affärer, tills vi inser att vi bara virrar omkring och varken fattar vart vi är påväg, vad vi tittar efter eller vad vi pratar om... Det brukar vara ungefär såhär:

Ellen: Men hallå, berätta om nyår då!
Jag: Ja just fan. Jag var ju... men hallå, kolla den där frillan!
Ellen: Vilket fuckface!
Linn: Ja, men i alla fall... Eller, vad var det jag pratade om?
Ellen: Men om nyår ditt arsel.
Linn: Hallå, kan vi gå in på Nian. Jag vill kolla lite affärer.
Ellen: Bra, för jag måste ändå byta en grej jag fick i julklapp.

Så börjar vi gå mot Åhléns

Linn: Mm, men jag var med mamma o pappa på nyår först och sen...
Ellen: Åh kolla! Vilken fin tröja... den var lite cool eller hur?
Linn: Ja, ganska
Ellen: Äh, skit i den.
Linn: Ja den var töntig. Men i alla fall... först var jag med dom och sen... Men hallå! Va fan gör vi här?
Ellen: Inte vet jag!
Linn: Vi skulle ju till Nian
Ellen: Ja, våra arslen!
Linn: Jävla idioter!

Sen fortsätter de virriga stegen och det innehållslösa samtalet ett tag till, tills vi inser att det nog är bäst att sätta oss på ett fik och prata, eftersom vi inte kan göra flera saker samtidigt.
I stilla position fortsätter iofs samtalet högst osammanhängande... eftersom vi alltid avbryter varandra och jag ständigt tappar tråden. Men det gör ingenting, för det lyckas alltid kännas väldigt givande att babbla med min Älg.

Kvällen var också bra, för vi hann med både raggarrunda och film med nöteringar. Jag blev dock lite besviken över vissa tecken på att jag blir tant. Vi kunde inte ens ha jättehög volym på radion i bilen för då blev det rundgång i huvet på mig när jag pratade!
Annars var det en toppendag! Fast filmen var värdelös. American haunting eller nåt hette den. De fattade inte alls hur man gör en sammanhängande film! Hur vi än vred och vände så kom vi fram till att de inte fick till det!

Hej då


Kommentarer
Postat av: älgen

ja fy fan limo. du å jag. vi är störda. cpn. ja du vet. men gud va trevligt vi har det jämt!!

2007-01-05 @ 14:02:14
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Hanky

Ja, ni är faktiskt helt slut. But I like it.

2007-01-05 @ 14:13:08
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: Coco

Hej Linn!! Jo, vi hade det fint..nötte på i den enda backen som var öppen fyra dar i sträck. Hur hade du det? Var du där med familjen?

2007-01-07 @ 00:43:00
URL: http://www.cocochanel.blogg.se
Postat av: ellen

hej min neger

nu är jag tillbaks i växjö igen och det känns ju lite blandat. du kan läsa på bloggen. är du i sthlm nu? jag saknar dig redan! va mysigt vi hade det med dina medelålders kompisar och filmi torsdags. du får faktiskt ta och komma hit. eller jag till sthlm. men jag tycker nog att du borde se hur vi har det här oxå. :)

puss å kram!

2007-01-08 @ 17:20:37
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: mats

men hejsan hej där :). trevligt att höra från dej. jotack jag har det bra, hoppas på det samma... skola i sthlm verkar det som? inga äventyr på stan för ett tag då? hehe, kul text. -mats

2007-01-08 @ 18:50:02
URL: http://matslindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0