Små stunder

Jag har haft en skitbra helg med mycket gott och blandat.
Fredagsmys med vin, lugn och perfekt sällskap.
Middag, vin och kompisgalej i Uppsala på lördagen.
Det blev så lyckat och för det är jag så glad! :)

Idag pratade vi lite om tiden, att den går så satans fort numer.
När man var liten gjorde den inte det.
Jag kom på att det måste bero på att man levde mer i nuet när man var yngre.
Det man hade tankarna på var det man gjorde för stunden, vad det är var.
Man sög in allt som kretsade kring en just den sekunden och då kanske tiden känns längre..
Nu lever man så mycket för framtiden. Man är alltid påväg.
När man ska ha en trevlig dag med en vän t.ex, då har man oftast tankarna på det som komma skall
och inte på det som sker NU.
Man är påväg till cafét och DÄR ska vi ha trevligt... men man glömmer att uppskatta vägen dit, den trevliga promenaden med sin vän.
Man längtar till helgen för DÅ kan man ha roligt och må bra.
Eller så väntar man på bussen och kan bara fokusera på att det ska ta en sån jädra tid för bussfan att komma,
istället för att slappna av, ta vara på och njuta av stunden.

Om man tog vara på varje liten stund istället för att önska bort dem så skulle man inte behöva få panik över att tiden bara rinner ifrån en. För då skulle den inte göra det.


Jag är nästan så klok så det är äckligt.

Kommentarer
Postat av: ellen

fy fan va smart!

2007-11-06 @ 15:36:28
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Linn

Jag vet!

2007-11-06 @ 16:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0