Dags att tänka på refrängen

Jag är smått störd tror jag.
Det har vissa effekter på mitt beteende.

Varenda dag har jag en låt på hjärnan.
De är olika från dag till dag.
Oftast är det bara en refräng som jag upprepar om och om igen.
När jag t..ex. går till tunnelbanan sjunger jag jag den i huvet i takt till mina steg.
Om jag har bråttom och går riktigt fort så blir det alltså en speedad version.

Innan jag gick hemifrån i morse hörde jag nån låt som sen fastnade.
Refrängen sattes på repeat i min hjärna.
Den gick så här:

A good heart this days is hard to find,
so take my heart and this love of mine.

Jag blir så irriterad när jag kommer på mig själv med att ha sjungit det där kanske 10 ggr i sträck,
men kan inte få bort den.

Iaf så kom jag i morse på att det kanske är det här som är förklaringen till att jag ofta är så disträ.
Jag har jordens sämsta lokalsinne och tänker aldrig på vart jag går..
Men det måste ju delvis bero på att jag är fullt upptagen med att sjunga refränger!

Ja, kanske...

Kommentarer
Postat av: ellen

åååå jag fattar precis. igår sa jag till madde när vi skildes åt efter vfun "vi ses imorron, samma tid, samma plats".. och det skulle jag inte ha gjort, för det innebar att resten av gårdagen PLUS idag har jag gått runt och tänkt "blablablablabla.. samma tid och kanal så får ni veta hur det gick för snook. eeeh.. jag menar mister cool.. pang. PANG. boom. BOOM. CRASH mister cool!"
INGEN rolig låt att ha på hjärnan två dagar i rad kan jag intyga om. särskilt när man inte ens kan texten i början. typ som att snookhelvete sitter i min hjärna och upprepar de raderna om och om och om och om igen.. jag sjunger inte själv, det är bara i min skalle. och jag kan inte göra nånting åt det. damn!

2007-10-09 @ 14:08:57
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag veeet! man bara rabblar det i skallen. Jädrar.

2007-10-09 @ 16:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0