Ett paket

 För en stund sen hörde jag hur brevbäraren taffsade på mitt brevinkast.
Jag ställde mig i hallen för att titta vad som kom in och tänkte att
om det är en satans bostadstidning, som det står på en lapp på dörren att jag inte vill ha,
då ska jag öppna dörren i ansiktet på bäraren och tala om ett och annat.
Men det vaaar ingen bostadstidning.
Det var ett paket! :)
Jag blev så glad så hjärtat skuttade till.

Min mormor hade skickat ett par tumvantar som hon har stickat.
Jag önskade mig ett par färgglada tunna stickade tumvantar i födelsedagspresent,
men mamma hittade inga så jag fick inte det.
Då stickade mormor mig ett par och skickade dem på posten.
Jättefina!

Hon skickade med ett kort också:

Hej min vän!
Nu har jag stickat tunna vantar i glada färger.
Hoppas dessa duger.
Finns ej tunnare garn.
Kramar mormor.

Vad fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0