Destruktiv medspelare

Fan mitt knä är svullet och värker.
Jag misstänker att jag har ärvt pappas problemknän,
men det vill jag verkligen inte!
Nu inser jag hur lycklig man ska vara som har (hade?) en helt perfekt fungerande kropp.
Skit i att benen är skeva och ser ut som som helvete, när de i alla fall fungerar.
Men nu funkar de inte riktigt... Snyft.
Måste ta mig till en doktor som kan tala om vad som är galet och vad som kan göras.

I morse på t-banan satt jag mittemot en man som hade en låtsasarm och -hand.
Den var kortare än den riktiga armen.
Då undrade jag lite varför de inte gav honom en låtsasarm som i alla fall var lika lång som den andra?
Hade inte det varit en bra idé?
Men det kanske är nåt med tekniken.
I alla fall så tänkte jag då på mitt knä och så började jag dagdrömma lite om hur det skulle bli
om jag blev tvungen att amputera bort mitt ben pga allvarliga infektioner eller så.
Det första jag tänkte var att då kanske de skulle kunna ge mig ett ben som var rakt,
så det kanske bara skulle vara bra.
Men sen tänkte jag lite längre och kom på att det mest skulle bli jobbigt...
Jädra bökigt liksom.
Och det var  jag kom fram till slutsatsen att man fan inte ska klaga på nåt om man fungerar som man ska.

Vår värld faller samman. Vi fokuserar på helt fel saker.
Ibland känner jag för att gå emot det. Demonstrativt.
Men sen glömmer jag bort det och faller dit igen.
Så står jag där som ett fån och sväljer alla spelregler.












Kommentarer
Postat av: Johansomfan

Jag tror poängen är att man snabbt ska kunna se och placera in krypplingarna i ett fack.. Hur skulle de se
ut om de lemlästade går runt och blir antagna för att vara normala...?

2007-09-20 @ 18:01:58
Postat av: ellen

jag såg en kille nyss som spelade fotboll och han hade bara en arm. men den killen kanske är glad att han iaf har två ben, så han kunde spela fotboll. jaa du man ska vara glad att man fungerar som man ska.
absolut att jag hör av mig om det blir nå rajtan tajtan i helgen för johan och mig. i så fall blir det på lördagen för jag kommer ju ganska sent till sthlm imorgon så då blir det bara hemmakväll.
hörs! kram hej :)

2007-09-20 @ 18:31:18
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Linn

Johan - där sa du nåt!!

2007-09-21 @ 10:28:49
Postat av: Hank

Jag vill ha en krok istället för hand om jag skulle råka tappa ena.

2007-09-24 @ 13:47:31
URL: http://www.hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0