Gammalt

Jag kom att tänka på en sak när jag satt på tåget i morse.
Om man kunde vara vaken hur länge som helst och bara stirra på en person,
skulle man kunna se hur den personens ansikte förändrades då?
Skulle man kunna se rynkor bildas och hur huden förslappades?

Det satt några gamlingar på tåget.
Jag insåg att min mamma och pappa kommer se ut så sen.
När händer det?
Kommer det verkligen kännas naturligt att de ser ut så när jag tittar på dem?
Eller kommer jag känna; det där är inte mina föräldrar.

Tycker min mamma att mormor ser ut som hennes mamma,
som hon alltid sett ut typ, eller ser hon en gamling?
Jag ser ju en gamling.

Knasigt.
Fast ändå verkligen inte.


Hej då!

Kommentarer
Postat av: ellen

jag tycket såhär med föräldrar.. man märker liksom inte hur de blir äldre eftersom man ser dem hela tiden, men helt plötsligt en dag insåg jag att pappa faktiskt ser gammal ut. Jag bara märkte det en dag. Han ser inte ut som en pappa längre, utan han ser ut som en som skulle kunna vara morfar.
men det där med rynkorna, om man ser dom om man stirrar jämt.. det var en bra fråga. jag brukar tänka likadant med fräknar, för när jag har solat så har jag ju helt plötsligt massor med fräknar, men jag undrar om man skulle se dom komma fram om nån skulle titta på mig hela tiden liksom..
hallå på torsdag får jag besök av en mycket trevlig och rolig tjej! fy fan va bra!

2007-09-04 @ 12:22:16
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Linn

Fy vad läskigt... men jag tror också man blir blind för att man ser dem hela tiden. Hjälp!! Jag måste träffa dem skitofta så jag inte är borta från dem länge nån gång och får en chock jag jag ser dom! Hallå, på torsdag kommer en supertjej till dig, och jag ska också träffa en bra brutta. Jag tror det faktiskt är VI som ska träffa VARANDRA! Huh? Jo, det är sant.

2007-09-05 @ 15:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0