Skitbra dagar

Amen guu vilken trevlig helg då!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja på berättelsen om helgen som var.
Det jag kan säga är i alla fall att det var mighty skoj och jag är så glad att jag åkte till Ellen.
Vi skrattade så mycket och det tycker jag om att göra.
Och det var många sånna där riktiga mag-workouts till skratt och de är ju extra roliga :)
Önskar jag kunde återberätta vad som var så kul... men det går ju inte riktigt.
Men ena gången handlade det om en tratt på ett rör som stack ut ur ett fönster till en frisersalong,
som ellen mitt i vårat samtal "hallåade" i. Medan vi väntade på bussen började vi fantisera om vart röret ledde till och att det kanske var till en sån där värmemaskin som tanterna har över huvet när de permanentas eller vad dom gör. Så satt det i så fall en tant där och så började det plötsligt höras en massa "hallå" i hennes huve.
HAHA. Och sen kom bussen och då skrattade jag så jag grät och tjöt men Ellen försökte skärpa sig.
Hon skulle vara korrekt och trevlig mot busschauffören och säga "hej, en ungdom" men det gick för fort så hon sa högt "hej ungdom!", som om hon var medelålders själv eller nåt.

Okej, det kanske inte var så roligt nu. Men vi var faktiskt bakis också...
Jag satt vänd mot hela publiken på bussen och fick några arga blickar. Bara för att vi hade roligt. Det är väl knäppt!?
Men iofs satt det ett mongo på bussen som gav ifrån sig konstiga ljud, så de andra kanske trodde att jag skrattade åt han. Men det gjorde jag inte. Han var inte i närheten av så rolig som vi själva var :)

På en annan bussresa var det nå jävla jippo med frågesport.
Vi gick in för det som fan och vann massa priser.
Vi vann en t-shirt med texten "när jag tar bussen andas miljön ut" eller nåt sånt, en pysselbok och ett läppsyl.

När jag stod och väntade på bussen från Ellen till Växjö resecentrum så regnade det jättemycket.
Då förstod jag att Växjöhimlen grät för att jag skulle åka hem.

:)

Kommentarer
Postat av: ellen

hallå jag skrattade rakt ut när jag läste din resumé om röret på frisersalongen och hej ungdom! kunde inte ens försöka berätta hus roligt det var så jag skippade
det på min blogg, jag får hänvisa till dig.
och himlen grät när du åkte ja linn. :)

2007-09-11 @ 18:01:55
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0