Helg och sånt

Helgen har varit bra.
I fredags hade jag lill-lördag. Läste tidningen och käkade frukost i sängen, klinkade lite på guran, tränade en sväng, drack kaffe, strosade ner på stan och shoppade lite för färska pengar. Sen jäste jag i soffan en stund efter middagen innan jag drog till Ellen. Vi satt oss till rätta på balkongen med några öl och tända ljus. Mysigt!

I lördags knäckte jag extra på nya jobbet. Skönt att slippa det gamla stället som är beläget käpprätt åt skogen nästan. Kul med nya ansikten och lite mer drag. På kvällen var jag så trött så trött och hade mys hemma i soffan, käkade glass och godis.

Idag, söndag, har jag knäckt lite igen. Nu sitter jag och smuttar på en smoothie och funderar över sommaren och hur det blir med jobb medmera. Vet ju inte riktigt det. Vet bara att jag behöver få ihop pengar på endera viset och att jag vill va med Twinkle. Huruvida det går att kombinera återstår att se. Vill veta nu! Vill att det ska bli bra. Ju.

Nu är det dags att ta tag i skolan också. Snart ska det redovisas och hållas på. I biologin ska jag komma på något jag vill undersöka och få svar på. Det kan vara allt från hur mycket vatten en gurka innehåller till hur fort en brödbit möglar. Ge mig tips! I fysiken ska jag undersöka ett fysikaliskt fenomen, typ varför frysdörren alltid är så svår att öppna när man just stängt den. Hit med förslag! Ställ upp nu då.

Nu ska jag googla.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Hank

Du kan undersöka vilken ålder min kropp egentligen håller. Stod på en våg som mäter massa tok i lördags och den sa att jag har en 16årings fräscha kropp..haha. det är ett biologiskt fenomen.
Fast nu börjar undra om det även inte är dags att undersöka om det är omöjligt för oss att öla...verkar som det.

2008-04-27 @ 20:01:51
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: ellen

Å jag funderar ju jämt på sånna där saker, men just nu kan jag inte komma på en enda fråga jag har. Jag återkommer.

2008-04-28 @ 18:08:33
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0