Jag kan!

Idag märkte jag att jag faktiskt är en tänkande varelse med egna åsikter och idéer.
Och att utbildningen verkar löna sig, åtminstone på ett personligt plan.
Det var en skön känsla.

Härom dagen kom jag på att jag ofta inspirerats av andra lärare, men sen verkar ha saknat förmågan att tänka vidare på egen hand och vidareutveckla deras idéer...
Jag vet hur de skulle handla i en viss bestämd situation, men vid smärre ändringar så kör jag fast.
Jag drog då den slutsatsen att jag ju inte riktigt kan ha någon kläm på själva fundamentet i deras pedagogik!

Men idag hade jag askultationsdag i Rinkeby och fick vara med i två olika klasser under dagen.
Jag satt med, tittade, lyssnade, observerade och kom på mig själv sitta och analysera lärarnas undervisnig.
Och jag kunde motivera mina tankar om varför jag tyckte det de gjorde var bra eller dåligt.
När jag gick runt och hjälpte eleverna så var jag pedagog!

Det låter kanske inge märkvärdigt.
Men det var verkligen helt fantastiskt att få röra mig inom mitt kommande yrkesrevir och känna mig lite professionell.
Jag visste vad jag gjorde liksom.

Heja mig!

Kommentarer
Postat av: *

VA!? Vem pratar du om?
Puss då..

2008-02-07 @ 15:51:15
Postat av: Linn

Om din brud.

2008-02-07 @ 19:42:48
Postat av: *

Aha.. Du menar den där snygga från stockholm?

2008-02-08 @ 07:03:06
Postat av: Linn

Just!!

2008-02-08 @ 09:54:20
Postat av: ellen

Du är skitbra! :)

2008-02-08 @ 17:35:22
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0