Det som komma skall

Okej ny måndag, ny vecka, nya tag.
I morse var jag uppe ganska tidigt. Jag måste strukturera upp mitt pluggande. Jag har kommit på att jag måste gå upp riktigt tidigt om mornarna så att jag har tid att göra massa onödiga saker, sega och strula till pluggningen men ändå i slutet av dagen ha fått något gjort! Det tycker jag var smart.

Hela veckan har jag saker att bocka av, såväl skolsaker och annat nödvändigt, som kompishäng och trevligheter. Det är en bra kombination. Om allt går enligt planerna ska även rusten komma igång alldeles snart och förberedelserna för den kommer att kräva massa tid den med. Sen blir jag hemlös i ungefär två veckor... Kommer nog bli jävligt jobbigt.

När jag satt med min sopp-lunch för en stund sedan började jag fundera på framtiden. Jag kom på att det vore väldigt trevligt att resa. Typ ungefär såhär: plugga klart det här sista året, jobba röv under sommaren och kanske en bit in på hösten, åka till något härligt ställe, resa runt, softa, göra roliga saker och aktiviteter och bara ta vissa dagar som de kommer... Det vore roligt att prova på klättring, kanske surfing om jag törs fastän hav är mäktiga och respektingivande, någon kampsport eller annat äventyrligt. Jag tänker mig att jag och Robbi kan åka. Det vore skönt att ha en sådan resa i ryggen när man ger sig ut i vuxenlivet och jobbar för brödfödan, dras med ungar, bråkar om vem som dammsög sist och står maktlös inför det faktum att kroppen och knoppen fallerar. 
 
Nu ska jag ta mig en kopp te eller kaffe och plugga vidare.

Kommentarer
Postat av: ellen

det tycker jag du ska göra, dra utomlands och bara var i massa månader! det vill jag också göra, men tyvärr är min pojkvän en sizzy som tycker det är trevligare att resa genom böckernas värld än i verkligheten. as if! jag får dra själv.

hoppas du mår bättre idag vän!

kram!

2008-09-08 @ 14:57:46
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: ellen

tjena stekarn, såg du oss bakom ravelli? :)coolt!

2008-09-09 @ 22:44:52
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: ellen

Vi borde starta en egen skola där man har bänkar med lock Linn! Bänklocksskolan kan den heta.

Ses ikväll, kul! Kram

2008-09-10 @ 14:16:50
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0