Tid

Det är skrämmande hur mycket tid som går åt till att drömma och att inte vara i verklighetens nu. I alla fall för mig.
Kom just på mig själv med att stå rätt upp och ner i badrummet och tänka på hur mycket jag har att göra och vad jag borde ha gjort men inte gjorde, samtidigt som jag glodde i spegeln och drog i mina fnasiga hårtoppar. Utan att egentligen se min spegelbild. Så behandlar jag en ganska stor del av min dyrbara tid. Eller så sitter jag i soffan med datorn i knäet och ägnar timmar åt att glo på skärmen och klicka runt utan att reflektera över vad jag gör. Jag tänker, för fulla muggar, men inte på något för stunden väsentligt. I bakgrunden uppfattar jag ett irriterande ljud som stör mig i... vad fan det än är jag gör. När jag efter ett bra tag inser att det är tv:n som står på med onödigt hög volym stänger jag av och vaknar ur mitt komaliknande beteende av att tänka men inte handla. 
På morgonen har jag en plan. Ett schema för dagen. En effektiv arbetsplan. Det har jag alltid. Men sen är jag lik förbannat där igen. Utanför verklighetens nu, tänkandes på hur mycket jag har att göra och vad jag borde ha gjort men inte gjorde.

Skit också.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0