Kexkakor

Jag vaknade runt åtta. Och det här var ju dagen då jag skulle vara duktig, plugga. Hittills har det gått sådär. Jag slog på rullen igår och har fortsatt att titta idag. Det tar lite tid, den är totalt 8 timmar lång. Och det är intressant. Men jag börjar ju kolla för att det är roligt, inte för att få inspiration till historiauppgiften. Det glömde jag liksom bort lite. Så nu börjar den bekanta ångestkänslan komma krypandes längs ryggraden.. vad fan ska jag skriva om? Har ni några tips? En svensk historisk händelse.. Funderar på det svenska folkhemmet - begreppet och vilken innebörd det fick under Per-Albin Hanssons tid. Men vet inte om det blir för stort.. för uppgiften ska vara på ca en A4.

Hungrig är jag också. Mest hela tiden. De tyska kexen har gått från att vara något busigt till att bli lite av min vardag... Se vilka fantastiska kreationer. Mmmm.



De rånliknande är klart godast! Pinnen med chokladsnuttar äter jag bara av ändarna på. Den tefats-/balansbrädeformade har jag inte smakat än. Upptäckte nyss att den överhuvudtaget existerade. Men jag misstänker att det bara är vitt gojs i den.. så den lockar mig inte så mycket. Jag lovar att komma med en uppdatering så snart jag har smakat! Håll ut.

Nu ska jag kika vidare på Sverige.


Kommentarer
Postat av: R

Skriv om Pingusar! Om den euforiska girighet som spred sig som en löpeld genom de svenska folkhemmen när Pingusarna tågade in på den svenska marknaden..

2009-02-23 @ 15:17:23
Postat av: ellen

Va spännande att få veta mer om kexkakorna! Dom verkar vara fascinerande.



Skriv om när Ellen och Linn gick fyllebärsärk. Välj tillfälle själv.

2009-02-23 @ 15:45:17
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Linn

Haha! Fantastiska förslag, båda två. Ska fundera vidare på dem...

2009-02-24 @ 12:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0