Söndag

Det blev vinter igen! Nu får man stå ut med falska vårtecken och besvikelser ett tag framöver. Brukar ju vara så den här tiden. Ena dagen vår, andra dagen vinter. Lär sig gör man aldrig. Fast nu hade jag ju lärt mig.. Men ja, ni fattar. Att man aldrig vänjer sig kanske är mer riktigt uttryckt.

Har varit på Kullö och firat syster med stora familjen. Brunch. Mysigt!


Veckan som kommer blir soft som fan. Inga lektioner. Självstudier, men inte så fasligt mycket att plugga. Så någon form av sportlov skulle man väl kunna säga då. Men jag ska vara duktig och röja undan en del uppgifter. Ska bl.a. göra en analys av en svensk historisk händelse, så jag tänkte börja en mental förberedning redan ikväll och dra igång en rulle som jag lånade på biblioteket: Hundra svenska år - en historisk resa genom hela 1900-talet. Blir schysst söndagsgöra. Kulturellt soffliggande.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0