Frestelse

Hej

Jag är typ världens sämsta student. Mitt pluggliv är så gott som obefintligt. Jag gör nästintill allt för att slippa plugga. Så dåligt. Så jävla dåligt. Men skit samma, jag har trevligt i alla fall.

Nyss var jag och fikade med Kajsa, min gamla vän. Hon är bra.

Igår på träningspasset underhöll en någon form av förståndshandikappad man. Jävlar vad han körde! Flängde runt i rummet och flaxade, totalt osynkat med musiken och oss andra. När alla tog två steg åt vänster tog han sju sprinthopp åt höger. Man kunde känna hur en allmän oro vibrerade i luften och hur folk stela som pinnar ansträngde sig för att verka oberörda. Det var trångt i salen, men mannen hade alltid som en cirkel av fri yta runt sig där ha drog fram då alla tog några hoppsasteg åt lämpligt håll när han kom i deras närhet. Jag, mindre smidig, skrattade mest. Visst ökade pulsen en aning när han flaxade liiiite för nära. Men jag tänkte, fan han måste väl få jympa som alla andra!
En något större oro kan jag erkänna att jag kände när han under avslappningen såg sig oförstående omkring på alla stillastående människor och mumlade: Låt dig inte frestas, låt dig inte frestas...

Imorgon drar jag till fjälls efter skolan och det ska bli så skönt!

Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha! åh herregud jag hade dött om jag såg honom. fy fan va kul!

just ja, fjällen för dig imorgon. hoppas det blir mysigt!

2009-01-21 @ 22:05:22
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0