Så var det

Helgen svischade ta mig tusan förbi utan att jag hann blinka. Men den hann ändå vara bra.

Fredagen var mycket angenäm och spenderades just så som jag ofta har önskat att en ledig dag i Stockholm ska spenderas. Jag åkte till Sofia redan på förmiddagen och åt lunch. Sen tog vi båten över till söder, promenerade i isande kyla till ett äkta jävla mysigt café med fina gammelsvenska bakverk som hemmagjorda bullar och småkakor. Vi avnjöt en kaffe och kardemummabulle i denna gemytliga miljö. Otroligt trevligt! Vi traskade vidare runt Söders höjder och snackade gamla minnen. Dagen fick mig att inse hur mycket jag faktiskt gillar den här staden. Och Sofia. 

Fredag kväll tog jag mig till Ellen med familj plus Jossan. Fick mig en underbar matbit, På Spåret, räkdansuppvisning, bird's-the-word-show, m.m. Sen drog vi vidare till Gamla Stan. Och det blev sent. Och så trevligt!

Lördag jobbade jag och fick halvt spontanbesök av R. Välbehövligt och himla bra! Vi käkade chips och glass. Ben and Jerry's Chocolate Fudge Brownie är FAN inte att leka med. Mmmmmm.

Nu är det måndag och Sofia har just varit här på en eftermiddagsfika. Jag gillar att vi verkar ha fått någon form av rutin på hängandet. Mycket bra.

Hejdå

Kommentarer
Postat av: ellen

Yes vilken bra helg! :) snart ska vi ha kulturellt häng.

2009-01-20 @ 12:23:18
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja en superdag var det med min superlinn:)

2009-01-25 @ 22:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0