Duktig tjej, som R skulle ha sagt

OJ, jag hade visst fått en utmärkelse på Ellens blogg :) Tack min fina vän.

Då ska jag lista fem saker jag inte klarar mig utan:

1. Vatten
2. Mat
3. Kärlek
4. Vänner
5. Hmm, klurigt.. men jag svarar.. syre. Och ja, den kanske borde ha stått som nr 1, men sluta tjata!

Sen finns det massa annat småkraffs såklart som förgyller livet, men som jag är för cool för att skriva här.

Idag har jag pluggat bra. Faktiskt väldigt bra för att vara jag. Jag gick upp strax efter sju och gjorde mig iordning och pluggade nån timme. Sen kom hantverkaren och jag lämnade honom att installera min feta garderob i hallen och fixa lite småskit som inte blev gjort vid renoveringen, medan jag själv drog på religionslektion i skolan 10-12. Efter lilla korta trevliga lunchen med Ellen skippade jag geografin (ajaj!) för att plugga på uppsatsen (jaja!) i biblioteket. Jag tänkte dra hem och försöka plugga, eftersom jag längtade efter mina mysbrallor, fastän jag vet att jag ju inte KAN plugga där. Men jag gjorde mig klok och traskade till biblan. Och det gick bra där! Jag satt i drygt två timmar. Det funkar faktiskt på mig att ha lite småsurrigt runtomkring, märkte jag. Men folk får fan inte snacka så man hör vad de säger, för då börjar jag tjuvlyssna och tappar fokus. Anyway.. till slut blev jag lite tjurig över att jag inte fick till det riktigt som jag ville på slutet. Så jag åkte hem. Men väl hemma skärpte jag till mig, satte mig vid datorn och har nu skrivit klart den skit jag skulle, även fast jag är hungrig och så. Skönt som fan! För nu får jag äta min svingoa tomatsoppa och typ hundra äggmackor, utan att behöva tänka på att jag egentligen borde skriva. Yeey.

Men senare ska jag börja kika på religions-uppgiften, så jag inte får ett helvete när jag kommer hem från min tripp. Den ska jag försöka sitta med imorgon och i helgen med. 

Nu mat. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

 

Kommentarer
Postat av: ellen

va duktig du var!

jag var oxå duktig och gick och kutade på löpbandet fast jag inte alls ville eller orkade egentligen. men sånt där känns ju alltid så jävla bra när man väl fått skiten gjord! det är bara det att man glömmer före hur bra det känns efter. men hur som helst är vi bra!

2009-01-29 @ 20:55:25
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: ellen

oj jag glömde massor! fast i min värld hette det trumpetbyxor, inte trattbyxor. :)

2009-01-31 @ 23:21:52
URL: http://colormehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0